Tapahtumissa puhtauden merkitys korostuu
Puhtauden käsitys on koronan myötä muuttunut. Hygieniaturvallisuus on noussut pandemian myötä tärkeäksi yleisissä ja julkisissa tiloissa. Siivoustyötä arvostetaan nyt uudella tavalla ja se on tullut koronan myötä myös entistä näkyvämmäksi.
– Saamme asiakkailta kiitosta, kun näkevät että ovenkahvoja ja muita pintoja pyyhitään säännöllisesti. Se herättää asiakkaissamme luottamuksen tunnetta, kertoo Tapiolan Monitoimiareenan toimitusjohtaja Katariina Järveläinen.
Siivous on positiivinen asia ja haluan, että myös siivoojat tulevat näkyville.
– Siivouksen palveluvastaavat saavat itse suoraan asiakkailta kiitosta ja se on hieno asia. Onnistunut tapahtuma koostuu monesta asiasta ja kun ne kaikki hoidetaan onnistuneesti, syntyy loistava tapahtuma. Tässä kokonaisuudessa puhtaudella ja raikkaudella on tärkeä rooli. Siivouksella saadaan paljon aikaiseksi, vanha kiinteistökin on aivan uudistunut, jatkaa Järveläinen tyytyväisenä.
Kohdevastaava tärkeässä roolissa
SOLon tehnyt pitkää yhteistyötä Tapiolan Monitoimiareenan kanssa. Ensimmäisen kerran yhteistyö alkoi v. 2005. Muutaman poissaolo vuoden jälkeen, yhteistyö alkoi taas vuoden alussa. SOLin ammattitaito ja panostus koulutukseen vakuuttivat Järveläisen.
– SOL on iso toimija, jolla on prosessit kunnossa, henkilökunnan perehdytykseen ja koulutukseen panostetaan. Myös se, että työntekijät viihtyvät SOLilla pitkään kertoo sitoutumisesta, jatkaa Järveläinen.
SOL vastaa Espoo Tapiolan urheilupuistossa sijaitsevan Metro Areenaan ja harjoitushallin siivouksesta. Kohdevastaavana toimivan Roderic Paedin kanssa yhteistyö on alkanut mutkattomasti.
– Kohdevastaavasta on paljon kiinni se, että homma toimii. On tärkeää, että näemme asiat samalla tavalla. Kun kohdevastaava on sitoutunut kohteeseensa ja toimii samassa hengessä koko tiimin kanssa, kaikki sitoutuvat työhönsä. Kaikki tämä kyllä näkyy siivousjäljessä.
Urheilun ja viihteen monitoimihalli valmistautuu avaamansa ovensa ja areenansa taas asiakkailleen. Varsinaisesti Tapiolan Monitoimiareena palkkalistoilla on kahdeksan vakituista henkilöä, tapahtumien aikana henkilökuntaa on satoja.
– Asiakkaan näkökulmasta edustamme kaikki Metro Areenaa, hengitämme samaa fiilistä. Meille on tärkeää, että niin asiakkaat kuin kaikki tapahtumaan osallistuvat viihtyvät. Ne ovat niitä huippuhetkiä meille kaikille, täsmentää Järveläinen.
Kun kokemus on yhtenäinen ja onnistunut, asiakas tulee takaisin, mikä on meidän tavoitteemme.