VR kulkee kohti digitaalista ja vastuullista tulevaisuutta
VR:n visio on ”Yhteisellä matkalla maailman parhaaksi”. Miten 160-vuotias yritys kulkee kohti tulevaisuutta? Kysymykseen vastaa VR:n hankintapäällikkö Timo Pölkki.
Digitaalisuus, tiedolla johtaminen ja vastuullisuus. Nämä kolme teemaa VR:n Timo Pölkki nostaa tärkeimmiksi aiheiksi, kun puhutaan VR:n liiketoiminnan tulevaisuudesta.
Hän näkee, että jo lähitulevaisuudessa asiakkaiden toiminnasta kerättyä ja analysoitua tietoa käytetään yhä tarkemmin erilaisten palveluiden kohdentamisessa.
– Tulevaisuudessa kaikessa toiminnassamme asiat tehdään oikeaan aikaan ja oikeassa mittakaavassa, hän sanoo.
– Vastuullisuudessa tulevaisuudessa nousussa on esimerkiksi kierrätyksen tehostaminen. Kaiken kaikkiaan tulevaisuuden työssä nopea reagointikyky ja tiedolla toimintojen johtaminen tulevat olemaan VR:n liiketoiminnan kannalta tärkeimmät menestystekijät.
Tulevaisuus vuonna 2052
30 vuoden päähän on vaikea kuvitella. Myös siivoustyö voi siirtyä hänen näkemyksensä mukaan yhä enemmän asiakkaiden itsensä hoidettavaksi.
– Onko meillä enää roskia vuonna 2052 vai kierrätetäänkö kaikki materiaali todella tarkasti, hän jatkaa.
SOL ja VR
SOL Palvelut huolehtii tällä hetkellä VR:n kiinteistösiivouksesta. Timo Pölkki muistuttaa, että VR:lle on tärkeää, että heidän yhteistyökumppaninsa noudattavat samoja vastuullisuuslupauksia kuin VR.
– Erilaiset ympäristötavoitteet ovat meille tärkeitä. Sosiaalisen vastuullisuuden puolelta kaikenlainen syrjintä on ehdottomasti kiellettyä. VR on työpaikka, jossa kaikkien on hyvä työskennellä ja kaikenlaiset ihmiset hyväksytään yhteisöön. Tätä edellytämme myös yhteistyökumppaneiltamme.