VR kulkee kohti digitaalista ja vastuullista tulevaisuutta

VR:n visio on ”Yhteisellä matkalla maailman parhaaksi”. Miten 160-vuotias yritys kulkee kohti tulevaisuutta? Kysymykseen vastaa VR:n hankintapäällikkö Timo Pölkki.

Digitaalisuus, tiedolla johtaminen ja vastuullisuus. Nämä kolme teemaa VR:n Timo Pölkki nostaa tärkeimmiksi aiheiksi, kun puhutaan VR:n liiketoiminnan tulevaisuudesta.

Hän näkee, että jo lähitulevaisuudessa asiakkaiden toiminnasta kerättyä ja analysoitua tietoa käytetään yhä tarkemmin erilaisten palveluiden kohdentamisessa.

– Tulevaisuudessa kaikessa toiminnassamme asiat tehdään oikeaan aikaan ja oikeassa mittakaavassa, hän sanoo.

– Vastuullisuudessa tulevaisuudessa nousussa on esimerkiksi kierrätyksen tehostaminen. Kaiken kaikkiaan tulevaisuuden työssä nopea reagointikyky ja tiedolla toimintojen johtaminen tulevat olemaan VR:n liiketoiminnan kannalta tärkeimmät menestystekijät.

Tulevaisuus vuonna 2052

30 vuoden päähän on vaikea kuvitella. Myös siivoustyö voi siirtyä hänen näkemyksensä mukaan yhä enemmän asiakkaiden itsensä hoidettavaksi.

– Onko meillä enää roskia vuonna 2052 vai kierrätetäänkö kaikki materiaali todella tarkasti, hän jatkaa.

SOL ja VR

SOL Palvelut huolehtii tällä hetkellä VR:n kiinteistösiivouksesta. Timo Pölkki muistuttaa, että VR:lle on tärkeää, että heidän yhteistyökumppaninsa noudattavat samoja                    vastuullisuuslupauksia kuin VR.

– Erilaiset ympäristötavoitteet ovat meille tärkeitä. Sosiaalisen vastuullisuuden puolelta kaikenlainen syrjintä on ehdottomasti kiellettyä. VR on työpaikka, jossa kaikkien on hyvä työskennellä ja kaikenlaiset ihmiset hyväksytään yhteisöön. Tätä edellytämme myös yhteistyökumppaneiltamme.