SOLin hälytyskeskus yhdistää asiakaspalvelun sekä hälytys- ja etähallintapalvelut yhdeksi saumattomaksi kokonaisuudeksi. Hälytyskeskuksen avulla kykenemme keräämään ja tuottamaan tietoa keskitetysti ja palvelemme asiakkaitamme entistä monipuolisemmin, nopeammin ja tarkkaan dataan pohjaten.
– SOLin kaikki toiminnot yhdistyvät hälytyskeskukseen ja se toimii myös meidän sisäisen turvallisuutemme selkänojana. Hälytyskeskuksen henkilökunnalla on kaikilla myös vartijan status, SOLin hälytyskeskuksen esimies Pasi Perkiömäki kertoo.
Hälytyskeskuksen nykyaikainen tekniikka mahdollistaa data- ja kuvayhteyksien vastaanottamisen kaikkialta Suomesta. Etähallinnan etuina on vuorostaan vikojen ja puutteiden havaitseminen välittömästi sekä kiinteistöautomatiikan optimointi vaihtelevissa tilanteissa ja olosuhteissa. Hälytyskeskuksen etähallintaan kuuluvat muun muassa talotekniikka, energiaseuranta, liikenteenohjaus, kameravalvonta ja resursointia tukeva asiakaspalvelu.
Hälytyskeskuksen palvelut jakautuvat viiteen eri osa-alueeseen, jotka osin limittyvät toisiinsa. Perinteinen hälytysten vastaanotto ja valvonta on sitä, että asiakkaalta tulee murto-, LVI- tai palohälytys taikka vartijakutsu, ja sitten toimitaan sovitusti eli ilmoitetaan asiakkaalle tai mennään itse paikalle.