Aurinkovoimala on kaikkien SOLin palveluiden energianlähde, joka on yhtiön asiakkaiden käytössä vuorokauden ympäri kotimaassa ja kansainvälisesti. Yhdistämällä asiakaspalvelun sekä hälytys- ja etähallintapalvelut yhdeksi kokonaisuudeksi, kykenemme keräämään ja tuottamaan tietoa keskitetysti ja siten palvelemaan asiakkaitamme entistä monipuolisemmin, nopeammin ja tarkkaan dataan pohjaten.
Asiakas saa vastauksen nopeasti puhelimitse ja sähköpostitse, ja lähetämme paikalle oikean asiantuntijan kaikissa tilanteissa. Koska ymmärrämme Aurinkovoimalan avulla asiakkaiden kokonaistarpeet, voimme pitää heistä hyvää huolta ja tarjota lisäpalveluita, joita he eivät ehkä ole tulleet ajatelleeksi.
Aurinkovoimalan hälytyskeskuksen nykyaikainen tekniikka mahdollistaa data- ja kuvayhteyksien vastaanottamisen kaikkialta Suomesta. Etähallinnan etuina on vuorostaan vikojen ja puutteiden havaitseminen välittömästi sekä kiinteistöautomatiikan optimointi vaihtelevissa tilanteissa ja olosuhteissa. Optimoimalla voidaan säästää energiankulutuksessa jopa 30 %, ja saavuttaa pienilläkin toimenpiteillä tuhansien eurojen säästöt.
Asiantuntijat seuraavat Aurinkovoimalasta toteutuvatko tilojen käyttöä vastaavat olosuhteet kiinteistössä vuorokauden ympäri. Mahdollisissa poikkeustilanteissa korjaaviin toimenpiteisiin voidaan ryhtyä välittömästi. Aurinkovoimalan etähallintaan kuuluvat muun muassa talotekniikka, energiaseuranta, liikenteenohjaus ja kameravalvonta.
Aurinkovoimala valvoo aina, 24/7
Aurinkovoimala on keskeinen osa SOLin laajaa palvelutarjoamaa.
– Asiakastutkimuksemme osoittavat, että asiakkaamme haluavat ostaa yhdeltä kumppanilta mahdollisimman laajan kokonaispalveluratkaisun ja pystymme sen nyt tarjoamaan, asiakkuus- ja kehitysjohtaja Lauri Leppä sanoo.
– Meillä on jo esimerkkejä, joissa vartiointipalvelun ja kiinteistönhuollon tehtäviä on voitu limittää, jolloin asiakas hyötyy siitä, että kaikkia tehtäviä hoitaa kohteen hyvin tunteva ihminen. Siirtymäaikojen lyhentymisestä syntyy osaltaan selvää säästöä. Toki työntekijän näkökulmastakin on miellyttävää, ettei kohde vaihdu niin usein.
Aurinkovoimalan päätehtävät ovat asiakaspyyntöjen ohjausta tukeva asiakaspalvelu sekä puhelimella että sähköpostitse, talotekniikan etävalvonta ja -käyttö, energiaseuranta tulosten analysointi toimenpide-ehdotuksineen, liikenteenohjaus etäkäytöllä, hälytysten vastaanotto ja välitys sekä kameravalvonta asiakaskohteissa.
– Etähallinnan ansiosta asiakas voi luottaa, että kiinteistön tekniikka toimii optimaalisesti ja kustannustehokkaasti ja sovittujen hälytyskeskuspalveluiden ansioista asiakas voi olla luottavaisin mielin.